M. Vostrá: Reklama dle představ radního Božka

19. 8. 2015

Města i obce se snaží nalákat co nejvíce turistů. Zkoušet však jejich postřeh prostřednictvím webu právě v plné sezóně, je opravdu čin hodný vyznamenání. Zřejmě si radní Jihomoravského kraje Václav Božek (ČSSD) neuvědomuje, že ideální termín pro ostré uživatelské testování, jak říká, je trochu hazard s trpělivostí zahraničních i českých návštěvníků.

Božkův marketingový tah, reklamní spot k propagaci jižní Moravy, mnohá z kin vůbec nepromítala. Je to patrně to nejlepší řešení pro duševní stav diváků, protože ti, kteří jej shlédli, hovoří o degradaci jak lidí, tak i jižní Moravy samé. 

Mohli bychom si říct, že by teď bylo dobré vydat příručku, že Jožka Černý, kterého milují lidé po celé České republice, opravdu nemůže v němčině znít jako černý Jožka. A tak by překladatelská brožurka mohla být pro někoho dalším dobrým „kšeftem“ a opravdovou raritou pro jižní Moravu. Jinak totiž málokdo pochopí, že z půvabné světoznámé Lednice se staly Chladničky. 

Web za milion, reklamní spot do kin za další milion, a co budou stát ti, kteří budou překlady plné hrubých chyb opravovat, zatím nikdo neví. Úsměvné je, že nepoučitelný hejtman Hašek zapomněl na trable, které měla kdysi brněnská radnice taktéž s překládacím webem. Tehdy turistické informační centrum vedla Petra Kačírková (ČSSD). Nové vedení Magistrátu města Brna se s ní však v rámci nových projektů rychle rozloučilo. Co čert nechtěl, začala tato dáma radit s turistickým ruchem kraji. Hejtman Hašek nedá na řeči, a tak jeho stranická kolegyně skončila pod jeho ochrannými křídly. 

Jen doufám, že příště si krajský úřad svůj nový nápad vyzkouší raději po skončení letní turistické sezóny. Lidé tak neztratí touhu jet se podívat na jižní Moravu a něco z jejích krás poznat i prostřednictvím turistických stránek Jihomoravského kraje.

Autor: 
Ing. Miloslava Vostrá, poslankyně Parlamentu ČR a místopředsedkyně ÚV KSČM
Zdroj: 
Mediální úsek ÚV KSČM